söndag 4 juli 2010

Söndag, produktplacering och veckosummering

Ja, då blev det en vecka av dessa dagar till slut. Upp över 100 km för första gången sen innan skadan, 102 om ja ska vara exakt. Avslutade veckan med ett variationsrikt långpass i mina nya VFF Speed som jag publicerar bild på och positiv recension om nedan, i hopp om sponsring. Sen också en bild på min nya favoritmat som jag också hoppas på sponsring av.

Nöjd är jag med veckan då den inneburit ytterligare en uppskruvning av mängden, dock med lite nedskruvning av hårdpassen, lite pga värmen och lite pga att det bara blev så. Ett hårt pass i tisdags som jag redan berättat om, intervaller i olika längd i värmen med bra sparring av Jocke, Olle och Ragnar. Körde dock på lite väl hårt här, då jag kände mig riktigt spak dagen efter och fick helvila. Kanske hade nåt 24-timmarsvirus som hade brutit ut ändå, vem vet. På't igen på torsdagen med halvsnabb distans, så gott det gick i värmen, fortfarande inte helt hundra i kroppen dock. Två kortisar på fredagen. Skippade lördagsintervallerna och körde ensam terräng på morgonen, i VFF plus någon km helt barfota, för att istället åka på bad och grillutflykt. Idag söndag blev det långpass för första gången på länge, ville testa mina ny VFF Speed som jag hämtade igår. VFF:s nya modell är nåt slags mellanting mellan vanliga VFF och racing-flats. Första modellen som designats specifikt för löpning. Skillnaden, förutom den på bilden synliga snörningen, är att sulan är lite tjockare och uppbyggd med tanke på ett löpsteg. Var lite skeptisk i början då lite av själva grejen med VFF försvunnit, barfotakänslan. Men ändå positiv då jag inte bara springer barfota eller i VFF utan ibland även i vanliga skor. VFF Speed fyller därmed ut glappet mellan skor och klassiska VFF, typ KSO/sprint/classic. Man kan dundra på lite hårdare på stigar och grusvägar utan att bry sig lika mycket om vassa stenar. Postivt även att dom var väldigt mjuka och sköna inuti. Negativt att dom var lite för tjocka och varma, den tjocka plösen hade jag kunnat vara utan och funderar jag på att dissekera bort. Funderar även på att skaffa tåstrumpor att ha inuti eftersom dom annars kommer lukta apa efter några gånger och man måste förvara dom instängda i garderoben för att inte dö av lukten.

Sprang 14 km teknisk trail med dom, kom ut vid Kåsjöns badplats och tog av till barfota och körde ~6km helt barfota bort till parkeringen ovanför Bertilssons stuga, sen tog jag på dom igen och dundrade grusvägarna raka vägen hem med lite högre fart, eftersom jag började bli törstig och hungrig. 27 km i 4:55-snitt där första (trail)-halvan gick i 5:30-snitt och sista 6-7 kilometrarna till stora delar gick i sub-4:00-fart. Ett tag sen jag kände post-långpass-mattheten och man dricker typ 2 liter saft och går och lägger sig. Men nu är jag uppe igen och festar till det på Nutella och kaffe, allt vad en löpare behöver. Imorgon en ny vecka som innebär semester och utflykter och förhoppningsvis lite träning och förhoppningsvis 10km tävling, i form av Varbergsloppet, på lördag. 350 spänn vill dom ha av en, om man inte föranmält sig, för att få springa en mil, jo jag tackar, vissa profiterar på den så kallade löparboomen. Sist jag var där var det dock fina priser, jag vill minnas att segraren vann en hink med bilvårdsprodukter från den lokala macken. Världen är fan ur led! Men jag försöker hålla humöret uppe ändå. Varsågod, helt gratisa foton:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar