torsdag 15 juli 2010

Distansintervaller

Nytt upplägg idag eftersom vissa skulle tävla imorgon och ville vara fräscha i benen tills dess. Kraftprovet i Trollhättan är det som hägrar, men jag står över. För att det skulle passa alla körde vi därför 4 km snabbdistans följt av nedjogg för dom som ville och pausjogg för dom som ville köra ytterligare en snabb 4:a. Blev bara jag och Olle som körde den andra och jag vek ner mig efter halva den andra. 3:16 i snitt på första, 3:30 på andra. Ska tilläggas att vi startade bägge på åttans högsta punkt så det blev ca 40 meter dropp på 4 km. Kändes som bra fart ändå, tills jag fegade ur. Men min filosofi är att på träning får man vika ner sig om man vill. Körde i VFF Speed utan att bli allt för stum i vaderna. 18 km totalt. Lugn dag imorgon med bara lite morgon/förmiddagsjogg, sen hårt igen på lördag och förhoppningsvis långt långpass, kanske Tahultsrundan, på Söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar