torsdag 8 juli 2010

Dubbelt igen

Riktigt skönt löpväder idag med lite regn och behaglig temperatur, runt 17 grader. Distans med klubben kl 18:00, 16 progressiva kilometrar, från 5:00 till strax under 4:00 i slutet. Ingen idé att vänta med nästa pass, så det körde jag kl 19:10. Återigen med bror och denna gången även brors flickvän som återhämtat sig mirakulöst från den sjukdom som hindrade henne från medverkan i måndags.

Efter lite uppvärmning körde vi en intervallstege på backigt terrängspår: 3', 3', 2', 2', 1', 1' med 1 minuts ståvila. Jag höll igen lite, dels eftersom jag egentligen redan kört dagens huvudträning och dels för att jag förhoppningsvis springer tävling på lördag. Både Anders och Sofia kämpade dock på exemplariskt. Riktiga talanger båda två.

Hux flux hade jag sprungit 25 km idag. Ingen direkt formtoppning inför lördag kanske, men imorgon blir det antagligen helvila. Återkommer förhoppningsvis på lördag med race report från en succé i Varberg.


Varbergs fästning

1 kommentar:

  1. Du är ju grym! Riktigt bra jobbat!

    Det skall bli spännande att få reda på vilken sjukdom som bryter ut vid nästa familjepass;-)

    SvaraRadera