söndag 13 juni 2010

Veckosummering vecka 23

Första veckan tillbaks i någorlunda normal träning, känns bra. Två intervallpass, även om det ena blev avbrutet, inget långpass dock. 73 km in alles. Siktar mot 100 km nästa vecka. Även 1000 meter bana på torsdag, klubbmästerskap. Ska bli intressant att se om jag kan sänka mitt PB på 2,57 som jag gjorde för två år sedan. Är ju absolut ingen distans jag tränar för. Frågan är vad jag ska ha på fötterna, om något alls. Efter det siktar jag på att springa 5000 på bana nästa torsdag - En midsommarnattsdröm heter tävlingen på Stenkullens IP i Lerum. Ursprungligen var planen att springa 12 timmars i Trollhättan på midsommardagen men inför en sån utmaning måste man, förutom att ha riktigt mycket mängdträning i benen, även vara riktigt peppad på tanken att hålla igång ett halvt dygn och det är jag inte i nuläget. Hellre kort och intensivt för tillfället.

Skönt att kunna springa igen, ska bli intressant hur snabbt kroppen svarar nu på träningen. Var ju ca 10 s långsammare per tusing igår mot innan skadan och träningsuppehållet.

Kommer bli sjukt mycket löpning i sommar, lägger ner allt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar