torsdag 10 juni 2010

Lite träning

Idag blev det klubbträning. Distans. Totalt 14 km med dit/hem jogg. Progressivt: 4:40 ner till två km i 3:30 fart, sen två i ca 3:50, sen hem. Foten helt med på noterna i början, egentligen första gången jag i princip inte kände av den. Mot slutet känner jag ändå att jag har nån skit där, men det gör inte ont. Denna veckan har det blivit lite varannandagsupplägg, varannan dag riktigt lugnt (blev trots allt 3 km jogg i måndags trots att jag hade tänkt vila helt) och varannan dag lite hårdare. Det har känts bra och är kanske nåt jag kommer fortsätta med. I så fall blir det lugnt imorgon och sen kanske lite intervaller på lördag. Fokus nu är tålamod och mängd ett par veckor framåt. Skönt att bara kunna löpa obehindrat igen. Känns ändå att jag tappat en del form på skadeveckorna. Men är snart tillbaka och siktar högre än nånsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar