torsdag 17 juni 2010

KM 1000 meter

Årets kanske minsta fokus tävlingsmässigt avlöptes idag. Lite orolig ändå att kanske inte ens göra under 3 minuter. Slottskogsvallen var platsen, 18:30 var klockan. Uppvärmning bestod av 400 meter jogg som kändes riktigt tung. 3st 50-100 m ruscher kändes lite bättre. Sen start och avvaktande öppning, första 400 på 68 s. Avancerade en placering i kurvan efter, sen nästan bara ett varv kvar, väldigt ovan känsla att tävla så kort tid. Låg sista varvet bakom Mattias K som jag sen lätt som en plätt drog om i sista kurvan, inte mycket till spurt och så var det slut. Vet inte exakta tiden än men Mattias K som var några steg bakom hade tydligen 2:52 så jag gissar på 2:51 eller 2:52. Pers i alla fall efter sista 6 veckornas minst sagt bristfälliga träning känns som ett bra utgångsläge när jag nu drar igång träningen på allvar. Hann sen bara med ett varvs nedjogg. Sen hem för att få i mig första kalorierna sen lunch, blev två fryspizzor och lite mjölkchoklad innan det var dags att få lite distans för dagen också. Ett varv lugn jogg på 8:an blev det. För övrigt är foten jäkligt lurig just nu. Värkte faktiskt lite både innan, under och efter tävlingen. Tror dock inte detta är nån fara då det inte verkar bli värre av belastning. Sen på joggen hemma kändes det inte det minsta, vilket var skönt. Planen för resten av veckan är: morgonjogg imorgon om jag ids, intervaller på lördag samt kort långpass (~25 km) på söndag. Kommer inte bli planerade 100 km för veckan men klok som jag är nu för tiden skyndar jag långsamt och stirrar mig inte blind på siffror. Känsla, känsla, känsla.

2 kommentarer:

  1. Hej! Fick tips av Thony Edelborg om din blogg. Ser att du ökat träningsmängd och satt en del fina pers sedan vi tog vår sista runda (måste väl varit drygt ett år sedan nu). Lycka till i din satsning på sub2:40! Följer dig på bloggen med spänning.

    /Axel Boreback

    SvaraRadera
  2. Hallå Axel. Var ett tag sen. Hörde av Thony att ni var med i samma klubb. Hör av dig om du kommer till Göteborg så får vi springa en runda igen (om ditt knä tillåter).

    SvaraRadera