torsdag 24 juni 2010

En midsommarnattsdröm

Första 5k på bana. Gjorde 16:36 på träning för exakt 8 veckor sedan. Då var jag i bra form och inbillar mig att jag kunde pressat 15 sekunder om det varit tävling. Idag gjorde jag - 16:36! Vad betyder det? Nästan tillbaka där jag slutade innan skadan, om jag tar hänsyn till tävlingseffekten. Jämnt och bra sprunget, har inga splittar men det kändes så. Kunde öka lite sista varvet och gå om IF Rigor-killen och ta hem B-heatet. I A-heatet skulle jag på samma tid blivit näst sist. Så då var det roligare att låtsas att man vann. Kul att avsluta med att spurta om nån. Men det är psykiskt att springa på bana, inget som avleder uppmärksamheten från tröttheten, varv efter varv.

Imorse blev det 3 km morgonjogg till jobbet. Igår vilodag. Målet att springa 10k under 33 känns fjärran just nu, då det innebär snäppet högre fart i dubbla sträckan. Men det kan gå. Om jag får till några veckors stabil träningsdos. Ledig imorgon. Skönt det. Glad midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar