tisdag 31 augusti 2010

Skoleverans

5 km lugn morgonjogg i morse i den friska höstluften, äntligen är sommaren över. Har sen haft lite julafton för mig själv här på förmiddagen. Fick leverans från England och Startfitness. Lite kläder och två par dojor. Ca 2300 kronor inklusive frakt för grejer som nog skulle gå på åtminstone en tusenlapp till här i Sverige. Skorna ska utvärderas noggrant och ett av paren blir förmodligen de som får äran att tjäna mig i Berlin. Asicsen är lite lättare, väger ca 140 gram, mot Adidasens ca 170-180 gram. Adidasen är möjligen lite väl trånga för att bruka på marathon. På Asicsen, å andra sidan, går mina stortår lite utanför sulan, inåt liksom. Vet inte än om det blir ett problem. Ena paret kommer testas ikväll då det blir banintervaller på Slottskogsvallen. Kör förmodligen en del av det passet barfota också, detta för att låta fotsulorna känna på tartanen lite inför DM 10 000 på torsdag då jag antagligen också kör barfota.

Asics Piranha

Eller:

Adidas Adizero Pro 4

1 kommentar:

  1. Lycka till på DM! Jag kör med adizero pro skorna på bana tycker dom är suveräna

    SvaraRadera