torsdag 5 augusti 2010

Back-KM

Det var intensiva knappa 8 minuter som genomleds uppför och runt Ramberget. Körde barfota som förra året. Soovik stack iväg som skjuten ur en kanon och var 50 meter före efter 200 meter, behövde aldrig fundera på om jag skulle hänga på. Hittade en mer jämbördig kombatant i Magnus Carlstedt SAIK, orienterare efter vad jag researchat google-wise, dock okänd för mig sen tidigare. Vi flåsade ikapp och drog växelvis tills han fick en lucka på 10-20 meter ca 3-400 meter från toppen. Visade sig dock att han dragit lite för tidigt för jag kom ikapp och förbi, kanske trodde han att vi var närmre toppen än vi var. Man lurar sig lätt på just det stället. Vi knappade också in på Soovik som vände sig och kollade bakåt. Avståndet var dock betryggande till hans fördel med bara ett par hundra kvar. Körde på så gott jag kunde uppför trappan upp till stenbordet på toppen och drämde i handen som tvåa på 7:41, 9 sek bättre än förra året, 6 sek efter Soovik, 8 före Carlstedt och 11 sek efter Anders Sundholms banrekord från 2007. Men försvarad inofficiell klubbmästartitel eftersom Anders Soovik tävlar för Kongahälla AIK.

Det var det. Imorgon blir det löpning!

1 kommentar: