tisdag 10 augusti 2010

Jag sa ju det...

...att det går för bra. Det är nästan så man börjar tro på högre samband. Självklart efter söndagens framgång kommer jag ner med sjukdom på måndagen. Och en riktig skrällsjukdom också: bakteriell olekranonbursit eller infektion i slemsäcken på armbågen. Ett tillstånd som oftast beror på för mycket nötande av armbågarna i bordet och därför också kallas Student's elbow. Jag är förvisso student ibland men just min bursit berodde istället på ett litet, litet sår på armbågen där det kommit in några bakterier som infekterat den ytligt belägna slemsäcken och orsakat smärta, värmeökning, rodnad och även lätt feber. Vårdcentralsläkaren höll med om min egenställda diagnos men tyckte inte att man behövde tömma bursan eftersom jag kom så pass tidigt i förloppet. Antibiotika i tio dagar blev det. Detta var ju inte direkt det första jag hade tänkt skulle hindra mig från löpträning så det var ju lite en överraskning. Tio dagar tänker jag dock inte vila. Känns allmäntillståndet bra imorgon bitti blir det en liten runda redan då. Så det så!

2 kommentarer:

  1. Bra sagt! Dä ä bare å kör :)

    SvaraRadera
  2. Slog in dina tider i Jack Daniels formel och det såg ju bra ut med målet 2:40;) Hoppas du fixar det:)

    SvaraRadera