fredag 28 maj 2010

Yeah!

Foten skickade dubbla signaler igår. Å ena sidan gjorde det ont från första steg, å andra sidan ont på ett mindre skarpt sätt. Avbröt då för att safe:a. Idag var jag trött på att vara invalid så jag gick på lite hårdare, valde lätta skor och satte iväg i kontrollerat tempo. Kändes även idag lätt ont från början men det verkade inte stegras medan jag sprang så länge jag höll nere tempot (strax under 5:00). Stannade till efter 3,5 km och gick en bit, men tänkte efter ett tag att nä, jag vill springa, så jag sprang, valde småstigar med mycket kupering vilket gjorde att tempot gick ner något men för tillfället är jag grymt nöjd bara med att kunna springa med ett normalt löpsteg. Helt plötsligt hade jag sprungit 10 km vilket är det längsta sen innan jag skadade mig för drygt 3 veckor sen. Där började en sena eller nåt på vänster underbens utsida strama lite, tänker att det beror på att jag ändå fortfarande inte belastar helt normalt utan spänner mig lite. Tog av mig skorna och joggade långsamt ytterligare en km barfota på häst-grusväg varpå detta nya onda faktiskt släppte. 11,7 km i strax över 5:00 tempo i snitt. Och än så länge känns det bra i foten. Vågar inte ropa hej förrän jag vaknar imorgon dock.

2 kommentarer:

  1. Gött! Verkar som det börjar läka sig!! Ge det några dagar till nu så kan du nog vara igång snart igen!! Härligt, hur länge är det sen skadan kom?

    SvaraRadera
  2. Det är tre veckor sen. Ska se till att bara köra riktigt lugn distans ett tag till, märks skillnad så fort jag höjer farten lite.

    SvaraRadera