fredag 14 maj 2010

Steg framåt eller bakåt

Fortsätter min djärva satsning med aktiv rehabilitering. Sjukt fint väder idag så det fanns ju inget annat än att ge sig ut i skogen. Tog till och med med mig en flaska saft om det skulle kännas så bra att jag ville vara ute länge. Haltade iväg på en stig i något snabbare fart än dom sista rundorna, vilket betyder 5:30-5:45 fart. Märker att jag får jobba relativt hårt för att hålla denna fart nu när jag springer så ineffektivt, utnyttjar inget av hälsenans elasticitet i vänster fot, hela vänster ben nedom knät måste jag hålla i princip stumt för att inte belasta metatarsalbenet. Samtidigt måste jag knipa med tårna och lägga belastningen på utsidan av foten. Tyckte dock att jag idag ytterligare närmat mig ett normalt steg. Färden gick upp på brudarmossen, där jag stannade till och körde två enminutersbackar bara för att få upp pulsen lite någon gång under passet. Mer än så med "kvalitet" vågar jag inte lägga in nu, kändes till och med som om detta var att pressa lyckan lite väl mycket. Haltade sen hemåt och kände av foten lite mer nu än i början av passet, vilket kanske var dumt. Svårt att ha tålamod, det blir dagens sensmoral.

Summa: 8,3km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar