onsdag 12 maj 2010

Vattenlöpning del 2

Besökte Valhallabadet för att ge vattenlöpningen ytterligare en chans. Hade nu med mig mina modifierade simfenor. Hade ett par femton år gamla simfenor som jag kapade med ett stämjärn så att de slutar ca 5 cm framför tårna. På så sätt kunde jag vattenlöpa med mer motstånd och slapp använda en wet west. Detta var jobbigare men kändes mer som riktig träning än som reumatiker-rehab. Körde ca 40 minuter och varierade mellan lite olika tekniker. Sista 10 minuterna körde jag faktiskt utan vare sig simfenor eller wet west, detta var nästan det bästa. Less is more - en evigt återkommande sanning.

Blir nog ingen jogging idag. För löpformen kan det nog kvitta om jag är ute och lufsar i nästan halva tänkta tävlingsfarten i 20-30 minuter. Så det gör jag bara när vädret är fint och jag inte pallar att sitta inne och vänta. Det är svårt att hålla sig nu när fler människor än nånsin är ute och tränar inför varvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar