lördag 8 maj 2010

Första inlägget!

Andra dagen utan löpning

Som titeln på bloggen antyder handlar denna blogg om min löpträning mot att gå under 2 timmar och 40 minuter på ett marathon. Detta var först tänkt att göras den 5:e juni i Stockholm men eftersom jag nyss fixat mig själv en stressfraktur i min ena fot är målet uppskjutet till Berlin marathon i september. Vilket på sätt och vis är bra då det både med orsak av temperatur och banprofil är ett betydligt mer realistiskt mål. Banrekordet i Berlin är ju lika med världsrekordet (2:03:59), i Stockholm är det väl 2:11:xx tror jag. Lite surt att bli skadad så här "på upploppet" av min träningskarriärs bästa tränings-streak, har snittat strax över 10 mil per vecka i ett halvår, knappt utan en förkylning ens.

Hur som helst, jag läser många träningsbloggar, ska länka till mina favoriter, och har nu till slut tagit steget till att skaffa mig en egen. Får se hur detta går, om detta första inlägget också blir det enda eller om jag ska konkurrera med Blondinbella om tronen på Sveriges blogghimmel i framtiden. Som nyskadad behöver jag nåt att göra dessutom.

Träningsmässigt har denna andra dag som skadad sett mig rulla 4 mil cykel, mestadels i ett riktigt tant-tempo. Om det blir fint väder imorgon (och jag känner för det) blir det en lite längre cykeltur i högre fart. Och på måndag morgon ska jag sälla mig till dom stackars satar som springer på stället i en pool. Från botten finns bara en väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar