måndag 17 maj 2010

Kvällsjogg

Blev en kort sväng på kvällen också. 2,3 km i 4:30. Hade tänkt springa lite längre men foten tyckte att det fick räcka så. Fantiserade idag om att kanske springa 5x1000 med klubben imorgon. Hålla nere tempot rejält, kanske 3:30 eller så. Men det är nog lätt att jag pressar för hårt när jag springer med andra. Hmm, får tänka på det. Har faktiskt dragit på mig lite sekundära känningar i vänster underbens utsida, tror det är senan till tibialis posterior som fått jobba lite väl hårt för att hålla emot min överdrivna supinationsrörelse nu när jag är skadad. Känns under kontroll dock.

Varvet eller inte varvet, det är frågan, förnuftet mot hjärtat. Handen griper uppåt medan hjärtat vill neråt, eller vad var det Nietschze sa. Stockholm marathon har ju varit mitt fokus under hela våren, vill ju inte förstöra mina små kvarvarande chanser att göra en ok tid där, ett PB kanske ändå går, med att halta runt varvet på en skittid. Så jag ska vara smart, kanske. Har fått upp farten på löpningen snabbare än vad jag vågat hoppats, men foten håller fan inte länge. Vila eller inte vila. Otålig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar