söndag 16 maj 2010

Definitivt framsteg

Lätt opeppad inför dagens träning. Funderade på att stå över till förmån för vila, som jag hört att en del propagerar för då man skadat sig. Dessutom halvtrist väder. Blev i alla fall att jag drog för att testa mina nya skor (Nike Zoom Streak 3) som jag haft i min ägo några dagar utan att ha testat. Är ju dom tilltänkta marathonskorna. För övrigt beställda från England http://www.startfitness.co.uk/ till en kostnad, med frakt, av 733 kronor, kostar 1200 spänn på Löplabbet. Sådan är kapitalismen. Men nu ska vi inte prata politik utan sport. Skorna liknar Nikes Lunaracer i känslan, lätta med lite svampig sula, tror att jag gillar detta men kan inte riktigt bestämma mig. Överdelen är i princip ett nät, detta gör skorna rätt så instabila i sidled, vilket man märker i en tvär sväng, men såna finns det inte så många av i Stockholm vad jag minns.

Gled i väg idag som igår utan nån riktig plan förutom att köra mest asfalt och mest plant. Förvånansvärt bra steg, fortfarande lite halt, får fortfarande knipa med tårna för att avlasta det skadade benet. Sätter ner vänsterfoten väldigt försiktigt, väntar på knaket som indikerar att benet gått av, detta kom turligt nog dock aldrig. Lustigt nog haltar jag betydligt mer när jag går än när jag springer, sjukt fint steg man måste ha då -:) Märker också att jag jobbar mer med bålen nu än vanligtvis, som för att stabilisera och balansera stegen så mjukt som möjligt. Första km pep till från klockan på 4:20, yeah - tänkte jag och fortsatte med 4:16, 4:04, 3:56, 3:38. Safeade sen och joggade hem. In alles 6,15 km med ett snitt på 4:04, börjar likna löpning detta, även om längden mer liknar uppvärmning. Summerar veckan till ynka 33 km, en knapp tredejedel av mitt veckosnitt för året, men har en god känsla inför nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar