lördag 15 maj 2010

Fortsätter utmana en klen fot

Drog ut i regnet utan någon plan. Slutade med 5,36 km i 4:39 snitt, andra kilometern på 3:58. Kan ju inte vara nåt annat än ett gott tecken? Eller en uppvisning i min största brist som löpare - mitt dåliga tålamod. Hur som helst nu är det gjort, mycket möjligt att jag skulle kunna komma igång med normal träning tidigare om jag helvilat i två veckor eller så, men nu gör jag det här på mitt eget sätt. Kan ju ändå inte säga att jag har ont när jag löper, så länge jag skevlöper, vilket jag fortfarande gör, även om det är betydligt bättre än första rundorna efter skadan. Hade i alla fall vett nog att avsluta i tid idag, så det blev lite högre belastning men under kortare tid. En vecka till varvet, känns som rätt höga odds på att jag springer. Men antagligen är jag väl dum nog att springa och backa tillbaka skadan 2 veckor. Sen springer jag väl maran på det och benet går helt av, får en pseudoartros, sen är det bara förtidspensionering, tablettmissbruk och död kvar. Men nu är det i alla fall lördag.

5 kommentarer:

  1. Tålamod är töntigt. Heja heja.

    SvaraRadera
  2. Ja vad ska man säga.. det är din kropp ;)

    SvaraRadera
  3. Hej, där!

    Jag fick tips om din blogg av Malins Fredrik, jättekul att se fler bloggar om barfotalöpning. jag driver själv en blogg om träning sedan några år där jag nu lagt upp din blogg.

    Lycka till med löpningen!

    Liljeros

    SvaraRadera
  4. Hej Liljeros.

    Kul med andra som gillar att känna vad dom springer på. Tråkigt nog kan jag för tillfället inte springa vare sig barfota eller i VFF pga min skada. Hoppas komma igång igen snart.

    SvaraRadera
  5. Jag förstår, läste om det precis. Hoppas det läker sig snabbt!

    SvaraRadera