söndag 23 maj 2010

Veckosummering vecka 20

Blev inte mycket löpt. Hade höga förhoppningar om att vara tillbaka på banan och kanske t o m springa varvet. Blev ju inget med det. Satsade lite för hårt i tisdags när jag försökte springa intervaller. Ingen katastrof dock. Tog tre dagars löpvila efter det. Sen lite lätt barfota-terrängjogg igår. Sen tagit det lugnt idag förutom lite transportcykling. Siffrorna:

Löpning: 22 km, 2h (mycket långsamt, förutom 2km)
Cykling: ca 7h (endast transport)
Vattenlöpning: 35 min

Tidsmässigt har jag varit igång rätt mycket, men ingen högpulsaktivitet direkt. Undrar hur mycket kondition man tappar? Vad gäller fotens status är det bättre såtillvida att jag nu kan gå kortare sträckor med normalt steg utan att det gör ont. Kan även löpa en bit med normalt steg utan smärta, om det går riktigt långsamt, typ 6-6:30. Har ju även kunnat jogga lite i Five Fingers samt barfota vilket känns kul. Så det går framåt. Till alla som tycker att jag kanske inte vilar tillräckligt: Det kanske är möjligt men jag är inte helt dum i huvudet heller, jag lyssnar extremt mycket på kroppen (foten) just nu, jag gör absolut inte saker som gör direkt ont, bara det som gör lite gött ont.

Vad gäller Stockholm börjar väl snart brist på kondition bli ett större hinder än stressfrakturen. Hoppas verkligen att jag kan springa något normalt pass nästa helg, typ en lång tröskel eller i alla fall en längre distansrunda så jag i alla fall får känna på skorna. I veckan kommer jag ta det lugnt, mest lite transportcykling. Har rätt fullt upp med skolarbete som ska göras färdigt och så. Kommer jag igång i slutet av veckan så får jag helt enkelt skippa formtoppningen till förmån för komma-igång-träning. Har ju redan avvecklat alla tidsmål vad gäller maran, men skulle ända vara kul att springa. Hejdå vecka 20, hej vecka 21.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar