tisdag 11 maj 2010

Nya skor och nya kilometer

Shit vad jag märker att jag gillar löpning när jag inte kan springa riktigt. Man saknar liksom inte kon förrän båset är tomt. Lufsade idag 6 nya kilometer i 6-6:30-fart, haltar fortfarande men kanske något mindre än igår. Uppskattar så mycket att jag ändå kan röra mig framåt och att det går åt rätt håll. Hade tänkt köra 3, max 4km men kunde liksom inte sluta.

Fick idag dom skor jag hade tänkt springa varvet och maran i, Nike Zoom Streak 3, har inte kunnat testa än, men dom sitter hyfsat på foten och är lätta. Det senare gillar jag. Jag tycker att skor ska vara så lite skor som möjligt. Jag springer i princip aldrig i skor över 250 gram. Helst barfota, vilket i och för sig var vad jag gjorde när jag ådrog mig den här skadan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar