lördag 18 september 2010

Gråzonspass

Varken hackat eller skuret idag. Igår tog jag en vilodag och hade huvudvärk hela kvällen, vet inte om det fanns ett samband. Idag drog jag ut direkt efter middag utan någon plan, möjligen köra lite snabbdistans, typ tävlingsfart? Tog mina Fivefingers Speed, som jag inte använt på ett tag och benen var pigga så det gick ganska snabbt från start. Hade dock full mage och ett marafartspass imorgon bitti som väntar så efter några kilometer saktade jag ner till typ snabb jogg. Drygt 10 km blev det sprunget i alla fall, varav ungefär de 4 första var runt marafart. Totalt blev snittet 4:14/km.

Imorgon blir det alltså ett genrep vad gäller tid; 09:00 och fart 3:45/km, exakt en vecka innan dagen D, men endast en timmas löpning. Förhoppningsvis ska det kännas jättelätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar